Minden nagyméretű vállalat, intézmény rendelkezik IT szervezettel, IT rendszerekkel (melyek üzemeltetése gyakran szigetszerűen történik) és kialakított folyamatokkal, amelyek együttesen valósítják meg az IT szolgáltatásokat. A – belső vagy külső – IT szolgáltató feladata, hogy olyan szolgáltatásokat fejlesszen ki, amelyek megfelelnek a vállalat üzleti vagy intézmény elsődleges céljainak.
Ugyanakkor az IT szolgáltatásoknak az alábbi egymással nem könnyen összehangolható követelményrendszernek kell megfelelni:
- hatékonyság, rugalmasság, gyors reagálási képesség a változásokra, skálázhatóság, könnyű használhatóság
- átláthatóság, megfelelőség, szabályozottság, nagy megbízhatóság, biztonság
- Mi több, az IT szolgáltatásokat teljes életciklusuk során kell menedzselni, azaz
- a stratégia kidolgozásától,
- a megfelelő szolgáltatások megtervezésén, megvalósításán át,
- azok működtetéséig és monitorozásáig.
Kihívások
- Az IT költségek 70%-a működtetésre megy el
- Az IT szolgáltatásokat nehéz összehangolni az üzleti igényekkel
- Az IT nem képes gyorsan támogatni új üzleti termékek/szolgáltatások bevezetését
- ICT szolgáltatás minőség bizonyíthatósága és transzparenciája
Megoldás
Támogatjuk ügyfeleinket – akár infokommunikációs szolgáltatók, akár belső vagy külső informatikai szolgáltatást igénybe vevő vállalatok, intézmények – az elsődleges tevékenységükre fókuszálni, az ehhez igénybe vett IT szolgáltatásokat mérhetővé és átláthatóvá tenni, belső IT rendszereiket gazdaságosan, üzleti fókuszú módon üzemeltetni. Segítjük őket abban, hogy gyorsan és biztonságosan vezethessenek be új szolgáltatásokat. ICT szolgáltatás menedzsment megoldásaink lehetővé teszik ügyfeleink számára, hogy IT folyamataikat automatizálják, csökkenthessék költségeiket és a kockázatot, javíthassák erőforrásaik kihasználtságát, menedzselhessék a rendszereikben bekövetkező változásokat, felügyeljék a szolgáltatás minőségét és magas szinten kiszolgálhassák ügyfeleik igényeit.
Üzleti, gazdaságossági előnyök
- Az IT költségek csökkennek.
- A szolgáltatók által vállalt ICT szolgáltatás minőség (SLA-k) teljesítése automatikusan mérhető és ellenőrizhető.
- A hatékonyság nő és az ügyfelek elvándorlása csökken a professzionálisabb szolgáltatás következtében.
- A cég versenyelőnyre tehet szert, mert az üzleti környezet dinamikus változásaira az IT gyorsan tud reagálni.
- Az IT beruházások az üzleti prioritások mentén tervezhetők.
- Az elkülönülten működő IT szervezeti egységek (“silók”) irányítási folyamatai integráltan és automatizáltan működnek.
Előnyök az IT szervezet számára
- Javul az ICT szolgáltatás minősége a megkövetelt szolgáltatási szint szerződéseknek (SLA-knak) megfelelően.
- Kevesebb a probléma és leállás.
- Gyorsabban azonosíthatók a problémák okai független üzletágak esetében is.
- Az üzletre gyakorolt hatás függvényében hozhatók döntések.
- Az IT beruházások megtérülés és prioritások mentén valósíthatók meg.
- Az ügyfelek elégedettsége nő.