Megoldások »

IT szolgáltatás minőség menedzsment

Az ICT szolgáltatások minősége ellenőrizhetővé és bizonyíthatóvá válik.

IT szolgáltatás minőség menedzsment - ITIL Az IT szolgáltatás minőség menedzsment (SLM) bevezetése stratégiai szintű cél minden IT szolgáltató szervezet menedzsmentje számára, mivel ez az a tevékenység, amivel az üzemeltetés minősége ellenőrizhetővé válik. Az IT szolgáltatás minőség menedzsment bevezetésével járó legfontosabb közvetlen előnyök az IT szolgáltatások minőségének javítása, egyenletességének biztosítása és megbízhatóságának növelése.

Az IT szolgáltatás minőség menedzsment fogalma és tartalma

  • a szolgáltatással kapcsolatos minőségi elvárások definiálása
  • szolgáltatások minőségének mérése
  • a szolgáltatás minőségére vonatkozó adatok tárolása és feldolgozása
  • a szolgáltatások minőségére vonatkozó jelentések készítése
  • a szolgáltatás minőség alakulásának figyelése és visszacsatolása a IT tevékenység szervezésébe és fejlesztésébe

Hogyan érinti az IT szolgáltatás minőség menedzsment az üzleti tevékenység sikerességét?

  • a szolgáltatás minőség menedzsment elsődleges célja természetesen, hogy az üzleti tevékenységhez szükséges IT szolgáltatások kellő megbízhatósággal, minőségben és kapacitással álljanak rendelkezésre
  • a tapasztalat szerint különösen fontos ez azoknál a szolgáltatásoknál, amelyek az ügyfelek kiszolgálásában közvetlenül részt vesznek:
    • az ügyfelek által használt online rendszerek
    • ügyfélkapcsolati munkát támogató irodai rendszerek
  • ugyanakkor fontos szempont az is, hogy az informatikára fordított források hatékonyan és takarékosan legyenek felhasználva

Mik legyenek a fő szempontjai egy IT szolgáltatás minőség menedzsment rendszer megvalósításának?

  • a minőséggel kapcsolatos adatok minél nagyobb részét automatikusan és objektíven kell begyűjteni
  • törekedni kell arra, hogy a mérések a teljes – felhasználói szintű – szolgáltatás minőségre vonatkozzanak
  • a szolgáltatás minőségi adatokat folyamatosan és időszakosan el kell juttatni az érintettekhez: pl. online kijelzők (dashboard-ok) illetve összesítő és részletes riportok formájában
Tudjon meg többet az SLA Suite-ról Tudjon meg többet a PVSR-ről